wtorek, 15 grudnia 2015

Jak zmierzyć by nie przemierzyć?

 
Jak mierzyć wzrost u psa w domu? i Jak zważyć psa w warunkach domowych?
 
Te dwa pytania pojawiły się u mnie na poczcie już jakiś czas temu więc może zamiast pisać konkretnie do osoby stworzę post :)
No to zapraszam!
Może to być pewna trudność, bo nie każdy może wiedzieć, że psa nie mierzy się od głowy.
Mierzy się psa w kłębie czyli po prostu w najwyższym miejscu na psim grzbiecie(pamiętajmy aby pies stał prosto, najlepiej w pozycji wystawowej).
 
Taki 'zabieg' jak i ważenie można wykonać u weterynarza no ale mi by się nie chciało tachać psa do poczekalni i czekać 10h aż będzie nasza kolej :P
 
Wysokość
 
Można zmierzyć psa na wiele sposobów. Tu jeden przykładowy:
 
Bierzemy kartkę i przyklejamy mniej więcej na wysokości psiego grzbietu do ściany (musi byś trochę wyżej).
 
Każemy psu stanąć tak aby kłąb znajdował się w miarę na kartce.
 Jak widać Salsa jest  bardzo zainteresowana tym co robię :P
 
Bierzemy linijkę i ołówek, linijkę przykładamy do kłębu i rysujemy kreskę na kartce.

Później tylko wystarczy zmierzyć miarką ile wyszło, Salsie 49cm.
 
Waga
 
Tu potrzeba tylko zwykłej domowej wagi.
 
U mnie najczęściej wygląda to tak, że najpierw ja się ważę a później biorę piesa na ręce i waże nas dwie, następnie odejmuje od naszej wspólnej wagi moją i wychodzi nam waga psa.
 
Trudność w ważeniu mogą mieć właściciele molosów, pamiętam jak ważyliśmy Bonitę, zawsze musiał to robić tata bo nikt jej podnieść nie umiał :D
Pozdrawiamy ;)
 


3 komentarze:

  1. A czemu pies nie może sam wejść na wagę xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo na takiej wadze jak ja mam (czyli starej) są dwa miejsca na nogi i tylko tam waży. Pies gdy stanie utrzymuje raz na tylnich raz na przednich ciężar i źle mierzy ;)

      Usuń
  2. Fajny post, ja osobiście wiem jak to się robi, ale wielu osobą może się taki poradnik przydać :) Pozdrawiam W&K
    http://mojekudlacze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń