piątek, 26 sierpnia 2016

Z każdego DOGa można zrobić OBIDOGa!

O tym że Coffee to pies idealny do obi pisałam już pare razy.
Salsa nigdy nie była dobra do posłuszeństwa ''ona tego nie lubi to ją nie zmuszam!'' - twierdze tak już od dawna. Wróć. TWIERDZIŁAM!
 
 

 
Moje zdanie była takie - 'Salsa to pies który musi pracować fizycznie, dlatego nadaje się do fri i agi, a Coffee to ideał do wszystkiego'.
Jedna wielka ściema.
 
Z tym że Cof to świetny pracuś się zgodzę ale Salsa jako obi-dog to JEDNAK rzecz wykonalna...
 
Zaczęłyśmy od głupiego PACania (przechodzenia jednym ruchem z siadu do warowania), na początku księżniczka nawet się skupiała ale jak już miało to być posłuszeństwo na dworze - zapomnij. Przyznam że to moja wina. Za dużo chciałam od mojego psa. W końcu myślałam że jest po PT i powinna wszystko robić. No raczej nie :P Przez przypadek doszło do zabaw w wodzie gdzie bawiłyśmy się patykami (nie bijcie) Salsa DORÓWNAŁA DO NOGI! Do tego SZYBKO! I z RADOŚCIĄ! Nie wierzyłam.
Wtedy mnie olśniło co przez ten długi czas robiłam źle - za dużo od niej wymagałam a jej się nudziło.
 
Zmieniłam kompletnie treningi.
Teraz nie pracujemy na smaki - zabawka najlepiej się sprawdza bo czarna robi wszystko dokładnie i chętnie
Na treningach ćwiczymy mało w sensie czasu i w sensie elementów obi
Staram się też skupić w 100% - nie myśle co będę robić jutro, co będzie dziś na obiad.
 
Może te pare rzeczy to dla niektórych mało - da mnie kompletnie inny trening (dodajmy że dochodziłam do tego tyle czasu). Aktualnie czarna z ochotą dochodzi do nogi, świetnie PACa nawet na odległość a koziołek przynosi od razu. Jest to dla mnie wielki sukces <3
A wy też przechodziliście takie zmany?

6 komentarzy:

  1. Grrrr obi nie zaczyna się od zmian pozycji!! Zabije :p
    Najpierw motywacja, naprowadzanie, i skupienie!! Ale zgodzę się z tobą że obi jest dla każdego, tylko nie każdy potrafi robić obi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie! Chce żyć!
      Salsa nigry nie miała trenować obi to przez przypadek tak wyszło xD

      Usuń
    2. Z Coffee zaczynam jak trzeba :')

      Usuń
  2. Uważaj, żeby nie przekręcić psa i nie zbudować mu zbyt dużych oczekiwań wobec nagrody / nie nakręcić za bardzo emocjonalnie na ćwiczenia, bo zacznie Ci kwiczeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy niej bym się tego nie spodziewała ale dzięki, będę pamiętać!

      Usuń
  3. Super, że Salsa jednak staje się obi dogiem, haha :D Ja od dłuższego czasu mam zamiar ćwiczyć z Nelą rally-o, jednak właśnie nie mogę się zmotywować, jeszcze trochę o tym poczytam i zaczynamy. Jednak kicanie i pacanie umiemy. :D Życzę powodzenia w dalszej pracy!
    http://cztery-lapy-jeden-nos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń