czwartek, 17 listopada 2016

Psie sygnały

Cześć i czołem kluski z rosołem!
Dawno tu nic nie było, ale jestem z nowym krótkim wpisem dla przerwania nudy! :D
 
 

 
 
Dla niektórych rzecz oczywista a dla innych nowość.
 
Sygnały, mowa ciała... po co mi to zapytasz?
Popatrzmy tak - ludzie wysyłają o wiele inne sygnały niż psy i potrafią mówić więc powiedzą jak się czują lecz pies może pokazać tylko ciałem czy jest szczęśliwy czy jest smutny, czy coś mu się nie podoba.
Każdego psa trzeba się NAUCZYĆ! Ja uczyłam się na Salsie i ona wspaniale pokazuje wszystko, gdy jakiś pies jej się nie podoba daje bardzooo jasne sygnały po których albo ja zwykle proszę o zabranie psa.
Dziś przedstawię 2 chyba najczęściej spotykane sygnały
 
1. Pies psu
 
Najprostszy sygnał, pies pokazuje zęby. Człowiek wie o tym ale i inny pies o tym wie.
Coffee bardzo szybko nauczyła się sygnałów dzięki Salsie bo jak już wyżej wspomniałam bardzo jasno to pokazuje.
 
 
 
2. Człowiek z psem
 
Bardzo wiele osób głaszcze psa po głowie, którego większość nie lubi! Sygnał jest co prawda 'mały' i wiele osób mówi 'mój pies lubi jak się go głaszcze po głowie a oddala się bo tak ma!'
Nie on tak nie ma :) On po prostu pokazuje że ta czynność jest dla niego niekomfortowa ;)
 
 
Taki krótki pościk dziś był. Myślę że się spodobał.
Piszcie i komentujcie! Pozdrawiamy!
 
 


5 komentarzy:

  1. Drugi filmik bardzo wymowny.
    Jeden mały szczegół to taki że 'odsuwa się' piszemy przez U zwykłe :) no ale to pikuś :) ważne że psa widać dobrze

    MIchał
    www.szkola-doberman.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem już wiem, ale dziękuję :) Dodałam adnotację poprawiającą :D

      Usuń